İl İstatistikleri/2014


Özel Eğitim ve Rehberlik
Rehberlik Araş. Merkezi Sayısı: 3
Özel Eğitim İlk ve Orta Okulları: 5
Özel Eğitim Meslek Lisesi (İşitme Eng):1
Öğretmen Sayıları
Rehberlik Öğretmeni Sayısı: 506
Özel Eğitim Öğretmeni Sayısı: 136

ÖZEL EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ

Özel Eğitim Sınıflarımız
İLÇE
OKUL
SINIF TÜRÜ
ÇATAK Atatürk İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
ÇATAK Atatürk Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Erdemkent İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Hilmi Irak İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Mevlana Halit İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT 30 Ağustos İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Kahraman Çocuklar Borsa İstanbul İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Eminpaşa İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Vali Tahir Paşa İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Hilmi Irak Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Erdemkent Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Yunus Emre Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Kahraman Çocuklar Borsa İstanbul Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT 30 Ağustos Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Ferit Melen Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
EDREMİT Vali Tahir Paşa Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
ERCİŞ Cumhuriyet İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
ERCİŞ Kazım Karabekir İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
ERCİŞ Cumhuriyet Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Şehit İbrahim Karaoğlanoğlu İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU İpekyolu İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Türk Eczacılar Birliği İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Fevzi Çakmak İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Kerim Tuncer İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Mustafa Necati İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Rekabet Kurumu İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU T.O.B.B. İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Hacıbekir Ilkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Türk Eczacılar Birliği Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Zaferler Ortaokulu Orta ve Ağır Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU T.O.B.B. Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Fevzi Çakmak Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Rekabet Kurumu Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Mustafa Necati Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
İPEKYOLU Kerim Tuncer Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
MURADİYE Cumhuriyet İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
MURADİYE Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
MURADİYE Cumhuriyet Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
ÖZALP Atatürk İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
TUŞBA İsmail Hakkı Tonguç İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
TUŞBA İstasyon İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
TUŞBA Kalecik İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
TUŞBA Van Ahmet Yesevi Borsa İstanbul İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
TUŞBA Koç İlkokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
TUŞBA İstasyon Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
TUŞBA Koç Ortaokulu Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği
Özel Eğitim Sınıfı Nedir?

 

Okul ve kurumlarda, durumları ayrı bir sınıfta eğitim görmeyi gerektiren öğrenciler için yetersizlik türü, eğitim performansları ve özelliklerine göre açılan sınıflardır. (ÖEHY Md. 4-v)

 

Okul ve kurumlarda, uygulanacak eğitim programı temel alınarak iki tür özel eğitim sınıfı oluşturulur.

 

1. Bulunduğu okulun veya kurumun eğitim programını uygulayan özel eğitim sınıfları

2. Bulunduğu okulun veya kurumun eğitim programından farklı bir eğitim programı uygulayan özel eğitim sınıfları

Bulunduğu Okulun veya Kurumun Eğitim Programını Uygulayan Özel Eğitim Sınıfları

Zorunlu öğrenim çağındaki bireylerden ilköğretim kurumları programlarını veya ortaöğretim kurumları programlarını takip edebilecek durumda olan bireyler için açılan özel eğitim sınıflarıdır.

a) Bu özel eğitim sınıflarında aynı tür yetersizliği olan öğrenciler eğitim görür.
b) Özel eğitim sınıflarında görme, işitme ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenleri görev yapar. Bu sınıflara, öğrencilerin yetersizlik türüne göre öğretmen görevlendirmesi yapılır.
c) Görme ve işitme yetersizliği olan öğrenciler için açılan sınıflarda birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılır ve bu öğrencilerin 5 inci sınıftan itibaren akranlarıyla aynı sınıfta eğitim görmeleri sağlanır. 1-4’üncü sınıflarda dersler sınıf öğretmenleri tarafından okutulur. Ancak, yabancı dil ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin alan öğretmenlerince okutulması esastır. Alan öğretmeni tarafından okutulan derslere sınıf öğretmeni de katılır.”
ç) “Zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler için açılan 1-4 ve 5-8 inci sınıflarda birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılır. 1-4 ve 5-8 inci sınıflarda dersler sınıf öğretmenleri tarafından okutulur. Ancak, özel yetenek gerektiren dersler ile din kültürü ve ahlak bilgisi ve yabancı dil derslerinin alan öğretmenleri tarafından okutulması esastır. Alan öğretmeni tarafından okutulan derslere sınıf öğretmeni de katılır.”
d)  Bu sınıflardaki öğrenciler, bulundukları okul veya kurumda uygulanan eğitim programını takip ederler. Bu program temel alınarak, öğrencilerin eğitim performansları ve ihtiyaçları doğrultusunda BEP’leri hazırlanır.
f) Özel eğitim sınıflarının mevcudu en fazla;

Kademe
 
Öğrenci Sayısı
Okul Öncesi :
10
İlkokul :
10
Ortaokul :
10
Lise :
15
Yaygın Eğitimde :
15


g) Özel eğitim sınıfını tamamlayan öğrencilere kayıtlı bulunduğu okulu veya kurumu tamamlayan yetersizliği olmayan diğer öğrencilere verilen belge verilir.
ğ) Bu sınıflar ders, dinlenme, yemek ve diğer etkinlik saatleri bakımından okulda/kurumda uygulanan programa uyarlar.
h) Sınıfların okul/kurum içindeki yeri, öğrencilerin yetersizlik türü dikkate alınarak belirlenir.
ı) Öğrencilerin akranlarıyla bir arada bulunduğu ders, yemek ve diğer etkinlik saatlerinde sosyal uyumlarına yönelik düzenlemeler yapılarak gerekli koruyucu tedbirler alınır.
i) Okul ve kurumlarda özel eğitim sınıfına devam eden öğrencilerin, yetersizliği olmayan akranları ile alan dersleri ve sosyal etkinlikleri bir arada yapmalarını sağlamaya yönelik düzenlemeler yapılır.
j) Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler için ortaöğretim ve yaygın eğitim kurumları bünyesinde özel eğitim sınıfları açılabilir. Bu sınıflarda; okul veya kurumun eğitim programı, okulun fizikî şartları ve personel durumu, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin yetersizliği ve gelişim özellikleri ile bireysel yeterlilikleri dikkate alınarak gerekli düzenlemeler yapılır.

Bulunduğu Okulun veya Kurumun Eğitim Programından Farklı Bir Eğitim Programı Uygulayan Özel Eğitim Sınıfları

Zorunlu öğrenim çağındaki bireylerden ilköğretim veya ortaöğretim kurumları programlarını takip edemeyecek durumda olan bireyler için açılan özel eğitim sınıflarında eğitim-öğretim hizmetlerinin yürütülmesinde, aynı yetersizliği olan bireyler için açılan özel eğitim okul ve kurumlarının mevzuat hükümlerinin yanı sıra aşağıdaki hususlar da dikkate alınır:

a) Özel eğitim sınıflarında, aynı tür yetersizliği olan öğrenciler eğitim görür.
b) Bu sınıflarda eğitim alan öğrenciler, yetersizlik türüne göre hazırlanan özel eğitim programını takip ederler. Öğrencilerin BEP’leri hazırlanırken takip ettikleri bu eğitim programı temel alınır.
c) Açılan özel eğitim sınıflarında birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılır.
ç) Özel eğitim sınıflarında görme, işitme ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenleri görev yapar. Ancak, bu sınıflarda zihinsel engelliler sınıf öğretmeninin görevlendirmesine öncelik verilir.
d) Sınıfların mevcutları, takip edilen eğitim programının uygulandığı okul veya kurumlardaki mevcutlar dikkate alınarak oluşturulur.

Kademe
 
Öğrenci Sayısı
Okul Öncesi :
6
İlkokul :
8
Ortaokul :
8
Lise :
8

Otizmi olan bireyler için açılan sınıfların mevcudu;

Kademe
 
Öğrenci Sayısı
Okul Öncesi :
4
İlkokul :
4
Ortaokul :
4
Lise :
4


e) Dersler 1-4, 5-8 ve 9-12 nci sınıflarda sınıf öğretmenleri tarafından okutulur. Ancak, özel yetenek gerektiren dersler ve meslek dersleri ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin alan öğretmenleri tarafından okutulması esastır. Alan öğretmeni tarafından okutulan derslere sınıf öğretmeni de katılır.
f) Özel eğitim sınıfını tamamlayan öğrencilere, takip ettikleri özel eğitim programını uygulayan özel eğitim okul veya kurumlarındaki programı tamamlayan öğrencilere verilen belge verilir.
g) Bu sınıflarda ders, dinlenme, yemek ve diğer etkinlik saatlerinde okul veya kurumda uygulanan programa uyulur.
ğ) Öğrencilerin akranlarıyla bir arada bulunduğu ders, yemek ve diğer etkinlik saatlerinde sosyal uyumlarına yönelik düzenlemeler yapılarak koruyucu tedbirler alınır.
h) Okul ve kurumlarda özel eğitim sınıfına devam eden öğrencilerin, yetersizliği olmayan akranları ile bazı ders ve sosyal etkinlikleri bir arada yapmalarını sağlamaya yönelik düzenlemeler yapılır.
ı) Sınıfların okul içindeki yeri, öğrencilerin yetersizlik türü dikkate alınarak belirlenir.

 

Özel Eğitim Sınıflarının Açılması İle İlgili Sürec

ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI NASIL AÇILIR?

Özel eğitime ihtiyacı olan ve ayrı bir sınıfta eğitim almaları uygun bulunan bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile bir arada eğitim görmeleri amacıyla her tür ve kademedeki resmî ve özel okul ve kurumlarda, özel eğitim hizmetleri kurulunun önerisi doğrultusunda millî eğitim müdürlükleri tarafından özel eğitim sınıfları açılabilir. (Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği -Madde 25)

Özel Eğitim Hizmetleri Kurulunun Görevleri

Destek eğitim odası ve özel eğitim sınıfları açılması için millî eğitim müdürlüğüne teklifte bulunmak. (Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği -Madde 16-d)

Özel Eğitim Sınıfı Açılması İle İlgili Süreç:

a) Okullarımızda özel eğitim sınıfı açılması amacıyla okul idareleri (RAM bilgisi dahilinde), ihtiyaç olması halinde Millî Eğitim Müdürlüğüne resmi yazıyla talepte bulunur.
b) İl/ilçe Millî Eğitim Müdürlüğü resmi yazıyı, konuyu görüşmesi ve karara bağlaması amacıyla İl/İlçe Özel Eğitim Hizmetleri Kuruluna havale eder.
c) İl/İlçe Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu konuyu değerlendirerek teklifi uygun görmesi halinde Eğitim Müfettişleri Başkanlığına, açılması düşünülen özel eğitim sınıfının fiziki yapısının mevzuata uygunluğunun incelemesi yönünde resmi yazıyla talepte bulunur.
d) Eğitim Müfettişleri Başkanlığı açılması teklif edilen özel eğitim sınıfını yerinde inceleyerek kararını rapor halinde İl/İlçe Özel Eğitim Hizmetleri Kuruluna bildirir.
e) İl/İlçe Özel eğitim Hizmetleri Kurulu; özel eğitim sınıfı açılması yönündeki kararı ve Eğitim Müfettişleri Başkanlığının uygun görüşü belirten raporu doğrultusunda Valilik Makamı Onayı için resmi yazışmayı yapar.
f) Valilik Onayı ile açılmış olan özel eğitim sınıfının öğretmen normu için okul idaresi "Norm Kadro Düzeltme Çizelgesi Ek-5)´i doldurarak İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bildirir.
g) Açılan Özel Eğitim Sınıfı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bildirilir.
h) Açılan özel eğitim sınıfı için norm kadro alınana kadar geçen süre içerisinde özel eğitim sınıfına yönlendirilen öğrencilerin eğitimlerinin kesintiye uğramaması için öncelikle özel eğitim sınıfı öğretmeni yoksa Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders Ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın 9. Maddesi 2. bendine göre nitelikleri uygun öğretmen görevlendirmesi İl/ilçe Millî Eğitim Müdürlüklerince yapılır.

"Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici Ve Öğretmenlerinin Ders Ve Ek Ders Saatlerine ilişkin Karar Madde 9-1-a-2: "Resmî görevi bulunmayanlar ile emeklilere, okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim, özel eğitim ve yaygın eğitim kurumlarında haftada 30 saate, kadar ek ders görevi verilebilir."

Özel Eğitim Sınıflarının Norm Kadrosu

 

MÎLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI EĞİTİM KURUMLARI YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN NORM KADROLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK

(MADDE 17) Okul ve kurumlar bünyesinde açılan her 1 özel eğitim sınıfı için norm dağılımı;

 

Eğitim Kademesine ve Özür Grubuna Göre

Özel EĞitim Sınıfları

 
Öğretmen Norm Kadrosu
Özel eğitime ihtiyacı olan çocuklara yönelik açılan her anasınıfı için :
1
Görme ve işitme engellilere yönelik ilkokullarda açılan her sınıf veya şube için :
1
Ortopedik engellilere yönelik açılan her sınıf veya şube için :
1
Her tür ve kademede orta ve ağır düzeyde zihin engelliler ile otistikler için açılan her sınıf veya şube için :
2
İlkokul ve ortaokul kademesinde hafif düzeyde zihin engellilere yönelik açılan her sınıf veya şube içi :
2
Lise kademesinde hafif düzeyde zihin engelliler için açılan her sınıf veya şube için :
1
Birden fazla engellilere yönelik açılan her sınıf için alanın gerektirdiği engel durumu dikkate alınarak :
2

 

Özel eğitim sınıfları için valilik onayı alındıktan sonra ek5 norm kadro çizelgesi hazırlanarak ilgili bakanlık birimine gönderilir. Özel eğitim sınıflarının açılması ve norm kadroların belirlenmesi herhangi bir takvime bağlı değildir. Bu alanda yapılacak iş ve işlemler tamamen ihtiyaç belirlenmesi doğrultusunda yapılır. İlgili bakanlık oluru için tıklayınız.

Özel Eğitim Sınıf Türleri

 

A. Bulunduğu okulun veya kurumun eğitim programını uygulayan özel eğitim sınıfları

Okul Öncesi Eğitim Kurumların Bünyesinde Açılan Özel Eğitim Sınıfları

Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimlerini, öncelikle okul öncesi eğitim kurumlarında kaynaştırma uygulamaları kapsamında yetersizliği olmayan akranları ile aynı sınıfta veya özel eğitim sınıflarında sürdürmeleri esas olmakla birlikte;

37-66 ay arasındaki çocuklar için özel eğitim anaokulu;

48-66 ay arasındaki çocuklar için okul ve kurumlar bünyesinde özel eğitim anasınıfları açılabilir.

 

1. Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin

2. Görme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin

3. İşitme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin

 

İlköğretim Okulları Bünyesinde Açılan Özel Eğitim Sınıfları

1. Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin

2. Görme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin

3. İşitme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin

 

Lise Bünyesinde Açılan Özel Eğitim Sınıfları

1. Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin

2. Görme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin

3. İşitme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin

 

Bu sınıflardaki öğrenciler, bulundukları okul veya kurumda uygulanan eğitim programını takip ederler. Bu program temel alınarak, öğrencilerin eğitim performansları ve ihtiyaçları doğrultusunda BEP’leri hazırlanır. Bu sınıflarda eğitimlerini tamamlayan öğrencilere kayıtlı bulunduğu okulu veya kurumu tamamlayan yetersizliği olmayan diğer öğrencilere verilen belge verilir. Bu sınıflar ders, dinlenme, yemek ve diğer etkinlik saatleri bakımından okulda/kurumda uygulanan programa uyarlar.

 

B. Bulunduğu okulun veya kurumun eğitim programından farklı bir eğitim programı uygulayan özel eğitim sınıfları

Zorunlu öğrenim çağındaki bireylerden ilköğretim veya ortaöğretim kurumları programlarını takip edemeyecek durumda olan bireyler için açılan özel eğitim sınıflarıdır. Özel eğitim sınıflarında, aynı tür yetersizliği olan öğrenciler eğitim görür. Bu sınıflarda eğitim alan öğrenciler, yetersizlik türüne göre hazırlanan özel eğitim programını takip ederler. Öğrencilerin BEP’leri hazırlanırken takip ettikleri bu eğitim programı temel alınır. Açılan özel eğitim sınıflarında birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılır. Sınıfların mevcutları, takip edilen eğitim programının uygulandığı okul veya kurumlardaki mevcutlar dikkate alınarak oluşturulur. Dersler 1-4, 5-8 ve 9-12 nci sınıflarda sınıf öğretmenleri tarafından okutulur. Ancak, özel yetenek gerektiren dersler ve meslek dersleri ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin alan öğretmenleri tarafından okutulması esastır. Alan öğretmeni tarafından okutulan derslere sınıf öğretmeni de katılır. Özel eğitim sınıfını tamamlayan öğrencilere, takip ettikleri özel eğitim programını uygulayan özel eğitim okul veya kurumlarındaki programı tamamlayan öğrencilere verilen belge verilir. Bu sınıflarda ders, dinlenme, yemek ve diğer etkinlik saatlerinde okul veya kurumda uygulanan programa uyulur. Okul ve kurumlarda özel eğitim sınıfına devam eden öğrencilerin, yetersizliği olmayan akranları ile bazı ders ve sosyal etkinlikleri bir arada yapmalarını sağlamaya yönelik düzenlemeler yapılır. Sınıfların okul içindeki yeri, öğrencilerin yetersizlik türü dikkate alınarak belirlenir.

 

Tüm Eğitim Kademelerinde;

1. Orta-Ağır Düzeyde Öğrenme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin (Özel Eğitim Uygulama ve İş Uygulama Merkezi Programını Takip Ederler)

2. Görme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin (Görme Engelliler Okulu Eğitim Programını Takip Ederler.)

3. İşitme Yetersizliği Bulunan Öğrenciler İçin (İşitme Engelliler Okulu Eğitim Programını Takip Ederler.)

4. Otizmi Bulunan Bulunan Öğrenciler İçin (Özel Eğitim Uygulama ve İş Uygulama Merkezi Programını Takip Ederler)

 

Birden Fazla Yetersizliği Olan Bireyler İçin Açılan Özel Eğitim Sınıfları

Zorunlu öğrenim çağındaki birden fazla yetersizliği olan öğrenciler için özel eğitim okul ve kurumları bünyesinde özel eğitim sınıfları açılabilir. Öğrenciler ilköğretim, ortaöğretim kurumları programlarını veya yetersizlik türüne göre hazırlanan özel eğitim programını takip ederler. Öğrencilerin BEP'leri, takip ettikleri eğitim programı temel alınarak hazırlanır. Bu bireylerin başarılarının değerlendirilmesinde BEP'lerinde yer alan amaç ve davranışlar dikkate alınır. Öğrencilere tamamladıkları programa uygun öğrenim belgesi veya diploma verilir. Bu sınıflarda aynı tür ek yetersizliği olan öğrenciler eğitim görür. Bu sınıflarda, öğretmenlerden birinin öğrencilerin ek yetersizliğine göre görme, işitme ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenleri arasından görevlendirilmesine dikkat edilir. Sınıfların mevcudu en fazla 4 öğrenciden oluşur. Bu sınıflarda bireylerin ek yetersizlik türü dikkate alınarak uygun öğretim yöntem ve teknikleri ile araç-gereç ve eğitim materyallerinin kullanılması, uygun eğitim ortamının sağlanmasına dikkat edilir.

 

İl Milli Eğitim Müdürü İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı İl Milli Eğitim şube Müdürü Bölüm Şefi Bölüm Personeli
Kaynaştırma Eğitimi Özel Eğitim Sınıfları Destek Eğitim Odaları Evde Hastanede Eğitim Hizmetleri BEP
Rehberlik Servisleri Projeler Yayınlar Eğitim ve Danışmanlık Tedbirleri