VAN İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Özel Eğitim Hizmetleri Seminerleri başladı

Özel Eğitim Hizmetleri Seminerleri başladı

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından özel eğitime gereksinim duyan çocukların daha iyi eğitim almaları yönünde 81 ilde başlattığı ve mayıs ayı sonuna kadar sürecek olan ‘Özel Eğitim Hizmetleri Seminerleri’ Van’da başladı.

Van Selahaddini Eyyubi BİST Anadolu Lisesi’nde düzenlenen seminere İl Milli Eğitim Müdürü Kıyasettin Kırekin, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Nuran Altan Göl, Psikolojik danışman Rıdvan Turunç, Özel Eğitim Öğretmeni Ömer Durmiş ve öğretmenler katıldı.

Seminerin açış konuşmasını yapan Rıdvan Turunç, özel eğitimin tarihçesi ve seminerin amacı hakkında bilgiler aktardı.

İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Nuran Altan Göl ise yaptığı konuşmada, bu seminerlerin temel amacının, okul öncesi, sınıf ve branş öğretmenleri ile okul idarecilerinin okullarda karşılaşılan özel eğitim sorunları hakkında bilgilendirmek olduğunu söyledi.

Öğretmenlik mesleğinin en çok anlam ifade ettiği bu alana yönelik düzenlenen seminerlerin öneminden söz eden Altan Göl, “Bu seminerler, özel olan çocuk kimdir, özellikleri nelerdir, özel çocuklara ne tür tedbirler almalıyız, ailelerine nasıl destek vermeliyiz, ne tür özel programlar ve ne tür özel ortamlar hazırlamalıyızın cevabını vermeye yöneliktir. Özel durumlar elbette ki biz öğretmenleri de özel olmaya itmektedir. Mesleğimizin anlam ve bütünlüğünü daha farklı yorumlamamıza neden olmaktadır. Normal eğitim sürecinde uyguladığımız plan ve programlar, kullandığımız eğitim materyalleri, teknik ve stratejilerimiz, sınıf ortamımız artık iş göremez durumda olabilmektedir. Bu durum bizi özel stratejilere, özel materyallere, özel programlara ve belki de özel eğitim ortamları düzenlemeye sevk eder. Çocuklarımızın yetersizliklerinin engele dönüşmemesi, toplumda birey olarak yaşayabilmesi, toplum tarafından kabullenebilmesi için arık tüm sorumluluk biz öğretmenlerdedir” şeklinde konuştu.

 “Özel Eğitim önemli bir mevzudur”

Yaşadığımız hayat çerçevesinde her alanda özel eğitime muhtaç insanların olduğunu, bunlarla karşılaşıldığını belirten İl Milli Eğitim Müdürümüz Kıyasettin Kırekin, bu yüzden özel eğitimin gündemimizde olması gereken önemli bir mevzu olduğunu söyledi.

 Milli Eğitim Bakanlığının bu önemli konuyu gündemine alarak 81 ilde seminerler başlattığını belirten Kırekin, “Dolayısıyla biz bu önemli konuya duyarsız kalamayız. Merkez ve ilçelerde bu seminerleri başlattık. Bir takım yeni bilgiler edinme yönünde bu seminerler önemli. Eğitimir önemli olgusu da öğreticiler ve eğitimcilerdir. Bir idarecinin okulunda özel eğitime muhtaç bireyin varlığının farkında olması, bir öğretmenin sınıfında sözel eğitime muhtaç bir bireyin eğitimin nasıl olması gerektiği konusunda hassas olması lazım. Bu anlamda bakanlığımız 81 ilde eş zamanlı resmi takvim dahilinde bu seminerleri başlattı. Biz zaman zaman bu tür etkinlikler yaparak, bu görevi ifa ediyoruz. Özel eğitim her an hepimiz için geçerli olabilir. Yapılan araştırmalarda toplumumuzda özel eğitime muhtaç birey sayısı %10’un altında değildir. Yine engelli birey oranı yüzde %15-20’ler civarındadır. Dolayısıyla bu kadar önemli bir konuyu teğet geçemeyiz. Farkındalık oluşturmak için bu gün burada açılışını yaptığımız bu seminerlerde güncel konuları ele alacağız. Özellikle tanımlama konusu çok önemlidir. Bir bireyin özel eğitime muhtaç olup olmadığını tanımlaması lazım. Daha sonra onu hayatımızla bütünleştirmek, çocukların fiziksel ve bedensel özellikleri, sunulacak eğitim, eğitim mekanları, yetiştirme metotları, eğitim programları alanlarında görevimizi itina ile yapmalıyız. Yaklaşık 15 bin öğretmen ve yönetici bu seminerleri alacak. 10 Bine yakın öğretmen bu seminerlere gönüllü olarak katılacak. Bu manada kendilerini tebrik ediyorum” şeklinde konuştu.

 

11-04-201611-04-201611-04-201611-04-2016

 

Abdurrahman Gazi Mahallesi, İskele Caddesi, 65040 Tuşba / Van - 432 222 41 62 - 67

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.